POWERED BY ESCIA
Recensie: Don’t push me! – weerstand overwinnen
Opinie: Dwars door alles heen – sterk
Samenvatting van – Nooit meer te druk
Opinie: The Long Tail – niche is nuttig
Must-read #129: De klimaatalmanak
Recensie: Wat speelt hier? – weerstand wegnemen
Impressie van – Building a Second Brain
Opinie: Mr. Amazon- verrassend
Recensie: 20 vragen en antwoorden over digitale transformatie – informatief
Familie: nicht Mariana Mazzucato
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
HomeWinkelSamenvattingenSamenvatting van Dan & Chip Heath’s De plakfactor
  • Cover van Impressie van Tiago Forte's Building a Second Brain

    Impressie van Tiago Forte’s Building a Second Brain

    €0,99
  • Cover Samenvatting van Joris Luyendijk's De zeven vinkjes

    Samenvatting van Joris Luyendijk’s De zeven vinkjes

    €1,50
Samenvatting plakfactor

Samenvatting van Dan & Chip Heath’s De plakfactor

€2,49

Efficiënte Samenvatting van de bestseller De plakfactor, die je in 30 minuten kunt lezen. Over het oorspronkelijke boek: Iedereen heeft iets wat hij wil delen. Een feit of een levensles of een nieuw product of dienst. Wat het ook is, jij vindt het belangrijk genoeg om het te delen met de wereld. Het probleem is echter dat de wereld alleen luistert naar een selecte groep mensen die hun ideeën goed kunnen overbrengen en waarvan die ideeën ook blijven plakken. Dus: hoe kun jij jouw ideeën laten plakken? De auteurs Dan en Chip Heath presenteren in De plakfactor hun oplossing voor dit probleem door een raamwerk te bieden om impactvolle boodschappen te ontwerpen: het SUCCES raamwerk. SUCCES staat voor: Simple, Unexpected, Concrete, Credibility, Emotional, Stories.

Artikelnummer: 1a-1-29 Categorieën: Onderwerp, Persoonlijke effectiviteit & Leiderschap, Samenvattingen, PDF & ePub Tags: simpel, concreet, emotioneel, samenvatting, onverwacht, beïnvloeden, geloofwaardig, overtuigen, succes, De plakfactor, Dan Heath, Chip Heath, verhalen
Delen
FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
  • Beschrijving
  • Extra informatie
  • Beoordelingen (0)

Efficiënte Samenvatting van de bestseller De plakfactor

Over het oorspronkelijke boek:

Iedereen heeft iets wat hij wil delen. Een feit of een levensles of een nieuw product of dienst. Wat het ook is, jij vindt het belangrijk genoeg om het te delen met de wereld. Het probleem is echter dat de wereld alleen luistert naar een selecte groep mensen die hun ideeën goed kunnen overbrengen en waarvan die ideeën ook blijven plakken. Dus: hoe kun jij jouw ideeën laten plakken? De auteurs Dan en Chip Heath presenteren in De plakfactor hun oplossing voor dit probleem door een raamwerk te bieden om impactvolle boodschappen te ontwerpen: het SUCCES raamwerk. SUCCES staat voor:

Simpel

Simple – Simpel: Het eenvoudig maken van een boodschap betekent het uitkleden tot alleen de kern boodschap is overgebleven. Het moeilijke aan uitkleden is dat je allerlei details moet weghalen die minder belangrijk zijn dan de kernboodschap. Om de kernboodschap te laten plakken, moet het toepasbaar zijn in het dagelijks leven. Sterker nog, je kunt analogieën gebruiken die jouw boodschap relateren aan de praktische ervaring van je publiek.

Onverwacht

Unexpected – Onverwacht: Door je idee op een nieuwe manier te presenteren, verbreek je de patronen in de hersenen van je publiek, help je ze te focussen op wat jij te bieden hebt. Nadat je je boodschap hebt geformuleerd, moet je bepalen hoe je zorgt dat het ook opvalt. Je presenteert het dan op een manier die anders is dan wat ze verwachten.

Concreet

Concrete – concreet: Boodschappen blijven plakken wanneer ze (een of meer van) de vijf zintuigen raken, ze zijn dan concreet. Je moet dus je boodschap simpelweg verbinden aan concrete dingen. Zo zijn ook de fabels nog steeds bekend. Dit concreet maken zorgt er ook voor dat je niet in de ban raakt van de Vloek van Kennis! Die Vloek  ontstaat wanneer je probeert al jouw kennis met het publiek kunt delen, wat je natuurlijk niet lukt, waardoor je ze slechts een vage boodschap geeft. Als je je aan die Vloek kunt ontworstelen is het makkelijker om je ideeën te laten plakken.

Geloofwaardig

Credible – Geloofwaardig: Je hebt niet altijd een expert bij de hand om je idee te onderbouwen, dus moet je zèlf geloofwaardig zijn tijdens je presentatie. Er zijn 5 manieren om dat voor elkaar te krijgen: door een anti-autoriteit (bijvoorbeeld een ervaringsdeskundige), door gedetailleerde kennis over je onderwerp, door het gebruik van statistieken, door een voorbeeld dat door de ‘Sinatra-test’ heen komt, en door een boodschap die toetsbaar is door het publiek.

Emotioneel

Emotional – Emotioneel: een hele goede manier om je boodschap te laten plakken is emoties, gevoelens, te gebruiken om een sterkere reactie te krijgen. Onderzoek wijst uit dat mensen meer aan goede doelen geven als hun emoties worden geraakt. Er zijn drie manieren om dit te doen: 1. door je onderwerp te verbinden aan iets waar mensen al emotioneel in zijn geïnteresseerd, 2. door de nadruk te leggen op het voordeel voor de leden van je publiek, op hun eigenbelang dus, en 3. door de nadruk te leggen op de identiteit van het publiek.

Verhalen

Story – Verhalen: Het vertellen van verhalen is de beste manier om je ideeën onvergetelijk te maken. Het is ook de effectiefste manier om de Vloek van Kennis te omzeilen. Je kunt 3 plots gebruiken: de overtuigingsplot, de verbindingsplot en de creativiteitsplot.

Snel en goedkoop

Je leest de Samenvatting in 30 minuten, het hele boek kost je ongeveer 6 uur.

Je betaalt EUR 2,49, het oorspronkelijke boek kost EUR 20,99.

Uitvoering

E-book

ISBN

9781005902834

Leestijd

30 minuten

Uitgever

ESCIA

Auteur

Elly Stroo Cloeck

Publicatiedatum

30-7-2020

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Samenvatting van Dan & Chip Heath’s De plakfactor” te beoordelen Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related products

  • Samenvatting van Maurice Franssen & Michelle Arets’ Management Control

    €2,49 Toevoegen aan winkelwagen
  • Samenvatting van Daniel H. Pink’s Drive

    €1,99 Toevoegen aan winkelwagen
  • Samenvatting van Shonda Rhimes’ Een Jaar Lang JA

    €1,99 Toevoegen aan winkelwagen

Productcategorieën

  • Onderwerp
    • Duurzaamheid & Innovatie
    • Filosofie & Spiritualiteit
    • Finance, Audit & GRC
    • Maatschappij & Economie
    • Management, Team & Organisatie
    • Marketing & Verkoop
    • Persoonlijke effectiviteit & Leiderschap
    • Psychologie, Cultuur & Ethiek
  • Samenvattingen
    • PDF & ePub
    • Audioboek
  • Impressies
    • -PDF & ePub & MP3
  • Leestoetsen

< Terug naar etalage

Product Filter

Close

Close

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Recensie: Don’t push me! – weerstand overwinnen

  • Opinie: Dwars door alles heen – sterk

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close