1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
POWERED BY ESCIA
Must-read #72: De Corporate Tribe
Smart Humanity – gevarieerd en relevant
Achteruitkijken en vooruitplannen #3
Handboek voor talententeams – compact en compleet
De 11 best bekeken recensies van Q4 2020
Must-read #71: Homo Deus
Handboek voor talent – Opiny
Macht aan de aardige mens – Opiny
11 mustigste must-read boeken aller tijden, editie 2020
Ik weet je wachtwoord – niet alle mensen...
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
0
HomeWinkelSamenvattingenSamenvatting van Malcolm Gladwell’s Intuïtie

Samenvatting van Malcolm Gladwell’s Intuïtie

€2.49

Efficiënte, in 30 minuten te lezen samenvatting van de bestseller Intuïtie (Blink) (2005). Hoe nemen we een beslissing – een goede of een slechte – en waarom zijn sommige mensen er zoveel beter in dan anderen? Dat is de vraag die Malcolm Gladwell stelt èn beantwoordt in dit verrassende boek over oordeelsvorming en vooroordeel, analyse en intuïtie, dat je zal veranderen: je denkt nooit meer hetzelfde over denken!

Artikelnummer: 1a-1-2 Categorieën: Samenvattingen, PDF & ePub, Psychologie, Cultuur & Ethiek Tags: gedrag, beslissen, eerste indruk, gedachten lezen, informatie, intuïtie, onbewust, vooroordeel, bias
  • Beschrijving
  • Extra informatie

Beschrijving

Handige, in 30 minuten te lezen samenvatting van de bestseller Intuïtie (Blink) (2005). Over het oorspronkelijke boek: Hoe nemen we een beslissing – een goede of een slechte – en waarom zijn sommige mensen er zoveel beter in dan anderen? Dat is de vraag die Malcolm Gladwell stelt èn beantwoordt in deze opvolger van bestseller The Tipping Point. Hij gebruikt gevarieerde voorbeelden, zoals speeddaten en popmuziek, om ons te laten zien dat wanneer we denken dat we “in een oogwenk” (in the blink of an eye), intuïtief, besluiten, er eigenlijk iets heel complex aan de hand is. Gebaseerd op neurologisch en psychologisch onderzoek laat hij zien hoe het verschil tussen goede en slechte beslissingen niets te maken heeft met hoeveel informatie we snel kunnen verwerken, maar met de paar specifieke details waarop we focussen. En springend van voorbeeld naar voorbeeld laat Gladwell ons zien hoe we betere beslissingen kunnen nemen, thuis, op het werk, in ons dagelijks leven. Het resultaat is een verrassend boek, dat je zal veranderen: je denkt nooit meer hetzelfde over denken!

Extra informatie

Uitvoering

E-book

ISBN

9781370012725

Leestijd

30 minuten

Uitgever

ESCIA

Auteur

Elly Stroo Cloeck

Publicatiedatum

24-10-2016

Gerelateerde producten

  • Samenvatting Donuteconomie

    Samenvatting van Kate Raworth’s Donuteconomie

    €2.49
    In winkelmand
  • Samenvatting van Robert Cialdini’s Invloed

    €3.99
    In winkelmand
  • Samenvatting van Chris Anderson’s De TED Methode

    €2.49
    In winkelmand

Productcategorieën

  • Samenvattingen
    • PDF & ePub
    • Audioboek
  • Leestoetsen
  • Onderwerp
    • Duurzaamheid & Innovatie
    • Filosofie & Spiritualiteit
    • Finance, Audit & GRC
    • Maatschappij & Economie
    • Management, Team & Organisatie
    • Marketing & Verkoop
    • Persoonlijke effectiviteit & Leiderschap
    • Psychologie, Cultuur & Ethiek

< Terug naar etalage

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Must-read #72: De Corporate Tribe

  • Smart Humanity – gevarieerd en relevant

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

Volumekorting: bij elk extra product binnen één bestelling krijg je 1% extra korting tot een maximum van 25% Sluiten