POWERED BY ESCIA
Recensie: Ruis – gaat verder dan biases
Samenvatting van – De kracht van spijt
Opinie: Daily reflections for highly effective people – dagboekje
Must-read #118: Care to Dare
Vrouwendag 2023: 11 vrouwen schreven 11 relevante boeken
Piratenverlichting – leren van andere culturen
Must-read #117: No time
Recensie: De mens als grens – bijzonder
Familie: nicht Jitske Kramer
Recensie: Tijd tekort | tijd genoeg – hoe beleef jij tijd?
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Management, Team & Organisatie

Organiseren van communities – Opiny

by Elly 08/02/2020
08/02/2020
649

Ik las Organiseren van communities van Peter Staal en Kirsten Wagenaar. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.

Communities zijn hot! De ultieme vorm van kennisdelen, samenwerken, zelforganisatie, zo wordt gezegd. Dit boek is een prima handboek voor de communitymanager die start met een nieuwe community. Dat klinkt saai, maar dat is dit boek niet: het is ook inspirerend voor leidinggevenden en managers en staat bol van de voorbeelden hoe een community bijdraagt aan de effectiviteit en efficiency van een organisatie. Shell bespaarde EUR 60.000 doordat in een community 1 vraag werd gesteld in Pernis en beantwoord in Bangalore. Men zegt dat 1 uur investeren in een community 7 uur tijdsbesparing oplevert.

Er zijn flink wat types communities: Community of Practice (gedeelde competentie of functie, bijvoorbeeld marketeers), C of Interest (gedeelde interesse, kan ook een fanclub zijn), C of Action (ook wel een ‘beweging’ genoemd, wil iets veranderen en wel snel), C of Location (gebaseerd op je woonplaats), C of Circumstance (gedeelde omstandigheden, zoals een ziekte), C of Purpose (gezamenlijk doel, gewoonlijk zonder einde) en de Supportcommunity (gezamenlijk probleem, bijvoorbeeld de KPN community). Voor een organisatie zijn alle hoofdstukken interessant, en wordt er aan het eind van het boek nog eens ingezoomd op de interne community, de klantencommunity en de C of Practice.

Ik gaf dit boek 3 1/2 *

Meer lezen?

 


 

0 reactie 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
De netwerkexpeditie – Opiny
Volgend bericht
De afrekening – Opiny

Laat een reactie achter Annuleren

ZOEK OF FILTER

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Recensie: Ruis – gaat verder dan biases

  • Samenvatting van – De kracht van spijt

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close