POWERED BY ESCIA
Recensie: Green hearts – Great business – met sterrenstof?
Recensie: De kunst van niet kiezen – fraai betoog
Recensie: Help! Het is hier een beestenbende – lezenswaardig
Nexus – leren van historische veranderingen
Recensie: O nee dit gaat over mij – pittig
11 goede voornemens voor 2025
De beste managementboeken van Q4-2024
Recensie: Stil – warm bad voor introverten
Recensie: Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij – leuk!
Recensie: Cultures of Growth – teleurstellend
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

Who is accountable? – Opiny

by Elly 06/08/2019
06/08/2019
1,1K

Ik las Who is accountable? van Franck Kuppers en Werner van Beusekom . Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.

Als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek! Uiterst gedetailleerd worden de verschillende stappen van het verkoopproces uitgewerkt, aan de hand van het zelf ontwikkelde SAMACO-model.

Met name de ‘blauwe’ types onder ons zullen blij worden van de vastleggingen, de plannen, de KPI’s, de zeer uitgebreide lijstjes en de gebruikte modellen van diverse managementgoeroes. Van de droom en ambities van de directie, via verkoopdoelen, verkoop-strategie en verdienmodellen gaan we naar marketingstrategie, visie, missie, positionering en propositie en eindigen we met communicatiedoelen en -strategie, merkconcept en -identiteit, contenttaktiek en -creatie, merkactivatie en tenslotte evaluatie en rapportage.

Hierbij komt steeds de accountability naar voren: wie is verantwoordelijk, aan wie is een taak toewijsbaar en vooral ook, toerekenbaar. Hoe zorg je voor alignment zonder overlap? Na een eerste uitleg van het model wordt per afdeling op alle componenten ingezoomd, waardoor er vrij veel herhaling in de hoofdstukken zit.

Ik gaf het 3 *

Meer lezen of kopen?

 

0 reacties 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Zelfsturend Rijnlands ondernemen – Opiny
Volgend bericht
High impact teaming – een hit?

Laat een reactie achter Annuleren

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Recensie: Green hearts – Great business – met sterrenstof?

  • Recensie: De kunst van niet kiezen – fraai betoog

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close