POWERED BY ESCIA
Recensie: Green hearts – Great business – met sterrenstof?
Recensie: De kunst van niet kiezen – fraai betoog
Recensie: Help! Het is hier een beestenbende – lezenswaardig
Nexus – leren van historische veranderingen
Recensie: O nee dit gaat over mij – pittig
11 goede voornemens voor 2025
De beste managementboeken van Q4-2024
Recensie: Stil – warm bad voor introverten
Recensie: Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij – leuk!
Recensie: Cultures of Growth – teleurstellend
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

Merken bouwen met content – Opiny

by Elly 26/11/2019
26/11/2019
1,1K

Ik las Merken bouwen met content van Aart Lensink. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.

Het huwelijk tussen reclame en content! Eerst was er reclame, en pas sinds kort is er content. Maar als dat ‘merkloze’ content is, schiet het zijn doel voorbij. Reclame en content moeten uitgaan van hetzelfde idee, dan versterken ze elkaar èn je merk. Elke dag wat anders vertellen werkt niet, je moet voor herkenning zorgen. Dit boek, wat leest als een serie blogartikelen (en tenminste 1 was ook inderdaad eerst een blog) barst van de attentiepunten om consistent te zijn in je merkuitingen. Het ‘blog’ over purpose is echt hilarisch! Over banken, nacho-chips en relevantie.

Het boek begint met een snelcursus, handig als je maar heel beperkt tijd hebt. Daardoor wordt in de latere hoofdstukken vrij veel herhaald. Verder is het prima leesbaar en vaak grappig. De voorbeelden vind ik niet zo aansprekend, omdat ze vaak niet echt ‘best practices’ zijn. Sterker nog, de auteur gebruikt ze soms om aan betreffende bedrijven nog wat adviezen te geven! Qua inhoud is het boek misschien niet heel origineel, ik heb wèl veel attentiepunten voor mezelf opgeschreven.

Ik gaf het 3 *

Meer lezen of kopen?

0 reacties 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Het kleine innovatieboek – Opiny
Volgend bericht
Datacratisch werken – het einde van de manager!

Laat een reactie achter Annuleren

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Recensie: Green hearts – Great business – met sterrenstof?

  • Recensie: De kunst van niet kiezen – fraai betoog

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close