Ik las Merken bouwen met content van Aart Lensink. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.
Het huwelijk tussen reclame en content! Eerst was er reclame, en pas sinds kort is er content. Maar als dat ‘merkloze’ content is, schiet het zijn doel voorbij. Reclame en content moeten uitgaan van hetzelfde idee, dan versterken ze elkaar èn je merk. Elke dag wat anders vertellen werkt niet, je moet voor herkenning zorgen. Dit boek, wat leest als een serie blogartikelen (en tenminste 1 was ook inderdaad eerst een blog) barst van de attentiepunten om consistent te zijn in je merkuitingen. Het ‘blog’ over purpose is echt hilarisch! Over banken, nacho-chips en relevantie.
Het boek begint met een snelcursus, handig als je maar heel beperkt tijd hebt. Daardoor wordt in de latere hoofdstukken vrij veel herhaald. Verder is het prima leesbaar en vaak grappig. De voorbeelden vind ik niet zo aansprekend, omdat ze vaak niet echt ‘best practices’ zijn. Sterker nog, de auteur gebruikt ze soms om aan betreffende bedrijven nog wat adviezen te geven! Qua inhoud is het boek misschien niet heel origineel, ik heb wèl veel attentiepunten voor mezelf opgeschreven.
Ik gaf het 3 *