Ik las Bingemarketing van Carlijn Postma. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.
Een goede vraag: waarom bingewatchen we wel bij een Netflix-serie, maar niet bij de content van een merk? Wat zouden we van Hollywood kunnen leren? Misschien content opbouwen als een serie in plaats van een afgerond geheel? (Interessant weetje: bingewatchers zijn pas verslaafd na de 2de of 3de aflevering. Je content moet dus ook al direct meerdere afleveringen hebben). Cliffhangers inbouwen! Een plot summary bedenken, in plaats van inconsistente reclame-uitingen de ether ingooien! Verbindende verhaal-lijnen, zoals de Avengers.
Een uiterst leesbaar boek, deels natuurlijk om de herkenbaarheid van de films en series die als voorbeeld worden gebruikt, maar ook omdat de tips goed toepasbaar zijn voor grote en kleine bedrijven èn omdat er vrijwel geen marketinglingo wordt gebruikt. Het boek is wat saai uitgevoerd, en de structuur (met The Depart…) was me niet direct duidelijk. Het gaat met name in op Wat je moet doen, en minder op Hoe, verwacht dus geen stappenplannen.
Ik gaf het 4 *