POWERED BY ESCIA
Recensie: Green hearts – Great business – met sterrenstof?
Recensie: De kunst van niet kiezen – fraai betoog
Recensie: Help! Het is hier een beestenbende – lezenswaardig
Nexus – leren van historische veranderingen
Recensie: O nee dit gaat over mij – pittig
11 goede voornemens voor 2025
De beste managementboeken van Q4-2024
Recensie: Stil – warm bad voor introverten
Recensie: Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij – leuk!
Recensie: Cultures of Growth – teleurstellend
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

Excelleren in service – Opiny

by Elly 02/09/2019
02/09/2019
1,K

Ik las Excelleren in service van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan . Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.

Het boek beschrijft tien paradigmashifts voor een betere relatie met klanten:

1. Van product naar emoties en beleving. 2. Van sturen op transacties naar langetermijnrelaties. 3. Van kostenpost naar businesscase. 4. Van winst als doel naar een hoger inspirerend doel. 5. Van controledrift naar vertrouwen. 6. Van 9-tot-5 naar bevlogenheid. 7. Van enquetes naar luisteren. 8. Van navelstaren naar innoveren. 9. Van betonnen processen naar klantreizen. 10. Van leveranciers als kostenpost naar partners.

Dit is een hele mooie structuur die het boek overzichtelijk en praktisch maakt. Elk van de shifts heeft een eigen hoofdstuk met een aantal detailacties om de shift te bereiken, en tools. Deze komen soms wat simpel over, anderzijds staan er ook hilarische voorbeelden in van hoe het niet moet (zoals de vooraf-ingevulde klanttevredenheidsenquetes die de klant alleen nog maar hoeft te ondertekenen).

Ik gaf het 3 1/2 *

Meer lezen of kopen?

 

0 reacties 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Augustus update van de verkiezing voor Managementboek van het jaar 2020
Volgend bericht
Extreem klantgericht – Opiny

Laat een reactie achter Annuleren

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Recensie: Green hearts – Great business – met sterrenstof?

  • Recensie: De kunst van niet kiezen – fraai betoog

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close