1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
POWERED BY ESCIA
Must-read #72: De Corporate Tribe
Smart Humanity – gevarieerd en relevant
Achteruitkijken en vooruitplannen #3
Handboek voor talententeams – compact en compleet
De 11 best bekeken recensies van Q4 2020
Must-read #71: Homo Deus
Handboek voor talent – Opiny
Macht aan de aardige mens – Opiny
11 mustigste must-read boeken aller tijden, editie 2020
Ik weet je wachtwoord – niet alle mensen...
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

Mini-recensie: Je doet het toch wel gratis?

by Elly 24/01/2020
24/01/2020

Een mini-recensie van het managementboek Je doet het toch wel gratis? van Mascha Feoktistova en Max de Vries uit 2019. Ongeveer 1 minuut leestijd. 

recensie managementboek GratisJe doet het toch wel gratis?…

… gaat over influencers, en als ik wat lees over influencers moet ik altijd aan Sylvie denken en het glamourleven dat zij leidt: beetje gratis op vakantie en dan wat selfies schieten. Makkelijk verdiend. Dat blijkt dus een misvatting. In dit boeiende boek worden de ins en outs van influencer-marketing belicht, zowel vanuit het perspectief van de influencer zelf als van de opdrachtgever, de marketeer. Ik begrijp nu ook dat een influencer geen ‘persoon’ is (zoals George Clooney), maar een marketing-kanaal (zoals een radiospotje), waarbij de influencer zelf bepaalt hoe zhij (genderneutraal) dat kanaal het best kan inzetten.

Mini-recensie van dit managementboek

Het is een grappig, vlot geschreven boek, waarbij Max wat formeler is in schrijfstijl dan Marscha, die schrijft zoals ze spreekt. Soms klinkt er wat arrogantie in door, maar ja, je komt niet zomaar aan een miljoen volgers, toch? Verwacht dan ook niet dat influencers in een gesprek net zo zijn als ‘Hans van IT’, of dat ze quarterlies en touchpoints begrijpen. Ze doen waar ze goed in zijn: zich met hun fans verbinden en daarvoor goede content maken. Met professionele apparatuur en ondersteuning. Daarvoor vragen ze vertrouwen. En geld.

Ik gaf het 3 1/2 *

Meer lezen en kopen?

 

Meer recensies van managementboeken over Marketing en verkoop vind je hier.

0 reactie
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Mini-recensie: Breinopeners
Volgend bericht
Januari (deel-)update van de verkiezing van Managementboek van het jaar 2020

Laat een reactie achter Annuleren

ZOEK OF FILTER

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen. ook doe ik graag korte (boekgerelateerde) opdrachten.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Must-read #72: De Corporate Tribe

  • Smart Humanity – gevarieerd en relevant

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

Volumekorting: bij elk extra product binnen één bestelling krijg je 1% extra korting tot een maximum van 25% Sluiten