POWERED BY ESCIA
Must-read #123: Het doel
Recensie: Het emotie-effect – sport en kunst
Recensie The Omnivore’s Dilemma – meeslepend
Familie: neef Joris Luyendijk
Recensie: Presteren op F1-niveau – origineel
Opinie: Wat LED je? – bevlogen
Must-read #122: De kracht van Altlantis
Recensie: Bankier voor de armen – leerzaam en levendig
Recensie: De goede voorouder – geweldig
Samenvatting van – Een jaar lang Ja
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

Mini-recensie: De marketingbijbel voor een digitale wereld

by Elly 10/04/2020
10/04/2020
809

In honderd dagen naar een betere marketingaanpak, belooft Bert van Wassenhove in De marketingbijbel voor een digitale wereld uit 2019. Met een groot aantal praktische tips voor de beginnende zelfstandige worden 14 hoofdstukken gevuld en voor 14 weken huiswerk gegeven. Lees meer in deze mini-recensie van ongeveer 1 minuut leestijd. 

marketingbijbel digitale wereldIn De marketingbijbel voor een digitale wereld…. 

… starten we in hoofdstuk 1 met wat historie en context en is het huiswerk voor week 1: lees het boek. Natuurlijk is hoofdstuk 2 en week 2 dan gewijd aan je business, en wat je precies met marketing wilt bereiken. Dan gaan we over naar de kanalen: in week 3 de website en zoekmachines, 4: social media, 5: online adverteren, 6: starten van een campagne en 7 en 8 ; evalueren van je pilotprojecten. In week 9 starten we met email en in week 10 met mobiele media.  We verdiepen ons in week 11 in innovatieve technologie. Week 12 en 13 besteden we weer aan de evaluatie van de lopende pilotprojecten en in week 14 schrijf je op wat je hebt geleerd en wat je gaat doen: je plan is klaar.

Daarna is de inhoud, de boodschap aan de beurt. Hoe schrijf je goede content, contentsyndication, video’s. Daarna gaat het over groei-marketing.  In de bijlagen vinden we marketing automation en agile marketing

Mini-recensie

Dit is een buitengewoon praktisch en goed gestructureerd boek voor de beginnende ondernemer. Prima uitleg over hoe technieken en kanalen werken, veel voorbeelden hierbij en barstensvol tips hoe je ze kunt gebruiken. Het boek is ook erg mooi uitgevoerd, zowel de cover (best bijbels) als het binnenwerk. De bijbel is door meerdere auteurs geschreven maar toch consistent qua stijl. Alleen de cases van elk hoofdstuk hebben weinig toegevoegde waarde en het hoofdstuk over chatbots gaat wat ver voor een beginnende onderneming lijkt me. Ervaren marketeers zullen niet veel nieuws lezen. Startende ondernemers des te meer!

Ik gaf het 3 1/2 *

Meer lezen of kopen?

Meer recensies van managementboeken over Marketing en sales lees je hier.


 

0 reactie 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Zakendoen in de nieuwe economie – focus op samenwerken
Volgend bericht
Must-read #27: De onbewoonbare aarde

Laat een reactie achter Annuleren

ZOEK OF FILTER

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Must-read #123: Het doel

  • Recensie: Het emotie-effect – sport en kunst

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close