Ik las De power van een contentplatform van Cor Hospes. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.
Content maken voor het platform van een ander is een beetje zonde, zo bind je geen klanten aan je. Bouw je eigen contentplatform! Maar hoe? Daar is het CP model voor ontwikkeld met 6 stappen:
- Bepaal je publiek;
- Vind je merk-DNA;
- Bepaal je domein en thema’s;
- Kies rubrieken en formats;
- Breid je publiek uit en
- Rol je platform uit naar andere kanalen.
Hospes’ boek lijkt wel een mitrailleur: de korte stukjes met tips en voorbeelden vliegen om je oren. Eerst worden natuurlijk Facebook, LinkedIn en Twitter onderhanden genomen. Je denkt dat jouw posts al jouw vrienden bereiken? Forget it! Zuck en zijn algoritmes bepalen wie jouw prachtige content ziet. Daarom dus: jouw eigen platform met èchte fans.
Maar hoe kun je met jouw content opvallen in de enorme informatiestroom? Ga eens op een viaduct 5 minuten naar de onder je langs rijdende auto’s kijken. Welke herinner je je daarna nog? Geen een, ze zien er allemaal hetzelfde uit. Tips om op te vallen met je content: long form, olijk, consistente kwaliteit, variatie, etc. En zo gaat het maar door, mooi verhaal na grappig voorbeeld, handige tip na nuttig interview.
Ik gaf het 3 1/2 *