POWERED BY ESCIA
Must-read #123: Het doel
Recensie: Het emotie-effect – sport en kunst
Recensie The Omnivore’s Dilemma – meeslepend
Familie: neef Joris Luyendijk
Recensie: Presteren op F1-niveau – origineel
Opinie: Wat LED je? – bevlogen
Must-read #122: De kracht van Altlantis
Recensie: Bankier voor de armen – leerzaam en levendig
Recensie: De goede voorouder – geweldig
Samenvatting van – Een jaar lang Ja
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

De power van een contentplatform – Opiny

by Elly 21/02/2020
21/02/2020
749

Ik las De power van een contentplatform van Cor Hospes. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.

Content maken voor het platform van een ander is een beetje zonde, zo bind je geen klanten aan je. Bouw je eigen contentplatform! Maar hoe? Daar is het CP model voor ontwikkeld met 6 stappen:

  1. Bepaal je publiek;
  2. Vind je merk-DNA;
  3. Bepaal je domein en thema’s;
  4. Kies rubrieken en formats;
  5. Breid je publiek uit en
  6. Rol je platform uit naar andere kanalen.

Hospes’ boek lijkt wel een mitrailleur: de korte stukjes met tips en voorbeelden vliegen om je oren. Eerst worden natuurlijk Facebook, LinkedIn en Twitter onderhanden genomen. Je denkt dat jouw posts al jouw vrienden bereiken? Forget it! Zuck en zijn algoritmes bepalen wie jouw prachtige content ziet. Daarom dus: jouw eigen platform met èchte fans.

Maar hoe kun je met jouw content opvallen in de enorme informatiestroom? Ga eens op een viaduct 5 minuten naar de onder je langs rijdende auto’s kijken. Welke herinner je je daarna nog? Geen een, ze zien er allemaal hetzelfde uit. Tips om op te vallen met je content: long form, olijk, consistente kwaliteit, variatie, etc. En zo gaat het maar door, mooi verhaal na grappig voorbeeld, handige tip na nuttig interview.

Ik gaf het 3 1/2 *

Meer lezen?


 

0 reactie 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Must read #14: Moneyland
Volgend bericht
Formule X – Opiny

Laat een reactie achter Annuleren

ZOEK OF FILTER

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Must-read #123: Het doel

  • Recensie: Het emotie-effect – sport en kunst

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close