POWERED BY ESCIA
Recensie: De blauwe fabel – hilarische historie en belangrijk betoog
Familie: oom Jos Burgers
Recensie: Don’t push me! – weerstand overwinnen
Opinie: Dwars door alles heen – sterk
Samenvatting van – Nooit meer te druk
Opinie: The Long Tail – niche is nuttig
Must-read #129: De klimaatalmanak
Recensie: Wat speelt hier? – weerstand wegnemen
Impressie van – Building a Second Brain
Opinie: Mr. Amazon- verrassend
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

De reis door het rijk van Koning klant – Opiny

by Elly 19/02/2020
19/02/2020
798

Ik las De reis door het rijk van Koning klant van Harald Pol. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.

Klantgericht werken is onderwerp van veel boeken, maar de auteur geeft een interessant perspectief door eerst een aantal verschillende klantrelaties te benoemen, ontleend aan de Relational Models Theory uit 1999. Als klant ga je een ‘gemeenschapsrelatie’ aan met een bedrijf waarmee je je identificeert, bijvoorbeeld Triodos vanwege de duurzaamheids-principes. Die relatie, en de manier van communiceren, is heel anders dan de ‘marktrelatie’, die puur transactioneel is, bijvoorbeeld met je energieleverancier. Ook is er de ‘gezagsrelatie’, bijvoorbeeld met je pensioenfonds. Klantgericht werken is dus voor elk bedrijf anders. Boeiend!

Het boek bestaat uit 3 delen, waarvan het eerste deel, met allerlei interessante uitkomsten van vrij recente onderzoeken voor mij het interessantst was, waarschijnlijk gevoed vanuit onderzoek waarop de auteur medio 2017 is gepromoveerd. Je vindt hier veel informatie over beïnvloedingstechnieken zoals framing. Ook interessant is het onderdeel over klantgerichte medewerkers, opgehangen aan de kernkwaliteiten en -kwadranten van Ofman, en de 7 eigenschappen van Covey.

Ik gaf het 3 1/2 *

Meer lezen?

 

0 reactie 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Gedeeld leiderschap – nog steeds relevant
Volgend bericht
Must read #14: Moneyland

Laat een reactie achter Annuleren

ZOEK OF FILTER

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Recensie: De blauwe fabel – hilarische historie en belangrijk betoog

  • Familie: oom Jos Burgers

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close