Ik las Marketingdesign van Eveline van Zeeland. Wat was mijn opinie over dit boek? Ik geef je een mini-recensie van max 1 minuut leestijd.
Een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey. In de drie delen komen theorie, praktijk en context aan de orde. Het praktijkdeel barst bijna uit z’n voegen door de enorme hoeveelheid tools. Heel interessant vond ik de ‘inverted brainstorm’: schrijf bij een bestaand product zoveel mogelijk problemen op, of manieren om het probleem te vergroten. Ha, dat kan ik heel goed! Gelukkig is het doel van al die negativiteit wel positief: het product verbeteren. Omdenken in optima forma!
Het nadeel van die overvolle gereedschapskist is dat ik door de bomen het bos niet meer zag, wanneer doe je wat? Hoe kies je de beste tool? Maar voor de vakman (lees: ervaren marketeer) zal dit geen probleem zijn. Heel nuttig zijn de vele foto’s met uitgebreide uitleg van het hoe en waarom van dat specifieke ontwerp en de effecten, en ook de quotes, illustraties, casussen en onderbouwingen van de theorie.
Ik gaf het 3 1/2 *