1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
POWERED BY ESCIA
Uit het transformatiemoeras – met een puzzel
Hoe-boek voor wendbaarheid – Afwisselend doe-boek
De beste managementboeken van Q1-2021
De waarde van alles – nieuwe samenvatting!
Must-read #77: De betekeniseconomie
Het vliegwieleffect – kort en krachtig
Managementboeken ruilen april 2021
Hoe we een klimaatramp kunnen vermijden – door...
Must-read #76: Invloed
Good to Great – geweldig goed!
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

Mini-recensie: Aandachtsmarketing

by Elly 19/01/2020
19/01/2020

Een mini-recensie van het managementboek Aandachtsmarketing van Klaas Weima uit 2019. Ongeveer 1 minuut leestijd. 

recensie managementboek Aandachtsmarketing

In Aandachtsmarketing…

… krijg je het slechte nieuws dat je nieuwsbrieven, posts en brochures steeds minder worden gelezen door je (potentiële) klanten. Dat is niet zo gek, want het digitale reclame-aanbod is verveelvoudigd, terwijl de reclame-consumptie, de tijd en aandacht die wij met z’n allen besteden aan het lezen ervan, gelijk blijft. Hoe zorg je dat je meer aandacht krijgt van je doelgroep?

Uit literatuurstudie èn eigen onderzoek heeft Weima afgeleid dat er zes aandachtstrekkers zijn die bij marketing ingezet kunnen worden om te zorgen dat jouw boodschap opvalt.

  1. Hulp: maak het leven van je klanten makkelijker, geef ze wat nuttigs.
  2. Emotie: prikkel de gevoelens van je klant, gebruik humor.
  3. Status: Laat jouw klant goed uit de verf komen, denk aan merkkleding of zonnepanelen.
  4. Nieuw: Wek de interesse van je klant, geef hemaar (genderneutraal) wat nieuws, verassends.
  5. Inclusie: Geef je klant het gevoel dat zhij erbij hoort, bijvoorbeeld door een loyaliteitssysteem als Flying Blue.
  6.  Beloning. Geef je klant iets extra’s, direct bij een aankoop, of later, zoals airmiles.

Mini-recensie van dit managementboek

Elk van de aandachtstrekkers is mooi uitgewerkt met veel voorbeelden. In de rest van het boek wordt met name ingegaan op de bekende marketingitems als merk, markt, waardepropositie en storytelling.

Ik gaf het 3 *

Meer lezen of kopen?

Meer recensies van managementboeken over Marketing en verkoop vind je hier.

0 reactie
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Mini-recensie: Werken met Millennials
Volgend bericht
Must read #5: Krachtig

Laat een reactie achter Annuleren

Abonneer je op mijn blog

Ontvang een update wanneer er een nieuw blog is gepubliceerd - circa 2 keer per week
Loading

ZOEK OF FILTER

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Uit het transformatiemoeras – met een puzzel

  • Hoe-boek voor wendbaarheid – Afwisselend doe-boek

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

Volumekorting: bij elk extra product binnen één bestelling krijg je 1% extra korting tot een maximum van 25% Sluiten