POWERED BY ESCIA
Recensie: Ruis – gaat verder dan biases
Samenvatting van – De kracht van spijt
Opinie: Daily reflections for highly effective people – dagboekje
Must-read #118: Care to Dare
Vrouwendag 2023: 11 vrouwen schreven 11 relevante boeken
Piratenverlichting – leren van andere culturen
Must-read #117: No time
Recensie: De mens als grens – bijzonder
Familie: nicht Jitske Kramer
Recensie: Tijd tekort | tijd genoeg – hoe beleef jij tijd?
1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP
  • 0
recensie managementboek
Marketing, Verkoop

Mini-recensie: Aandachtsmarketing

by Elly 19/01/2020
19/01/2020
809

Een mini-recensie van het managementboek Aandachtsmarketing van Klaas Weima uit 2019. Ongeveer 1 minuut leestijd. 

recensie managementboek Aandachtsmarketing

In Aandachtsmarketing…

… krijg je het slechte nieuws dat je nieuwsbrieven, posts en brochures steeds minder worden gelezen door je (potentiële) klanten. Dat is niet zo gek, want het digitale reclame-aanbod is verveelvoudigd, terwijl de reclame-consumptie, de tijd en aandacht die wij met z’n allen besteden aan het lezen ervan, gelijk blijft. Hoe zorg je dat je meer aandacht krijgt van je doelgroep?

Uit literatuurstudie èn eigen onderzoek heeft Weima afgeleid dat er zes aandachtstrekkers zijn die bij marketing ingezet kunnen worden om te zorgen dat jouw boodschap opvalt.

  1. Hulp: maak het leven van je klanten makkelijker, geef ze wat nuttigs.
  2. Emotie: prikkel de gevoelens van je klant, gebruik humor.
  3. Status: Laat jouw klant goed uit de verf komen, denk aan merkkleding of zonnepanelen.
  4. Nieuw: Wek de interesse van je klant, geef hemaar (genderneutraal) wat nieuws, verassends.
  5. Inclusie: Geef je klant het gevoel dat zhij erbij hoort, bijvoorbeeld door een loyaliteitssysteem als Flying Blue.
  6.  Beloning. Geef je klant iets extra’s, direct bij een aankoop, of later, zoals airmiles.

Mini-recensie van dit managementboek

Elk van de aandachtstrekkers is mooi uitgewerkt met veel voorbeelden. In de rest van het boek wordt met name ingegaan op de bekende marketingitems als merk, markt, waardepropositie en storytelling.

Ik gaf het 3 *

Meer lezen of kopen?

Meer recensies van managementboeken over Marketing en verkoop vind je hier.


 

0 reactie 0 FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappEmail
Vorig bericht
Mini-recensie: Werken met Millennials
Volgend bericht
Must read #5: Krachtig

Laat een reactie achter Annuleren

ZOEK OF FILTER

Over Elly

Over Elly

Elly Stroo Cloeck

Ik heb 40 jaar (management-)ervaring op GRC, Financieel en Internal Audit gebied. Die gebruik ik voor mijn recensies, samenvattingen en leestoetsen.

DE NIEUWSTE BLOGS

  • Recensie: Ruis – gaat verder dan biases

  • Samenvatting van – De kracht van spijt

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor mijn kwartalige nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste must read boeken, samenvattingen, leestoetsen en recensies!

  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Copyright 2020 - ESCIA - 1001 Management Boeken | Gebouwd door Appel en Eelman

1001 Managementboeken
  • MUST READ
  • RECENSIES
  • SAMENVATTINGEN
  • EDUCATIE
  • Specials
    • Managementboeken ruilen
    • #MGTBOEK2020
    • Minibiebjes
    • Winacties
  • BLOG
  • OVER
  • SHOP

Shopping Cart

Close

Geen producten in de winkelwagen.

Close