Elk jaar komen er honderden managementboeken uit in Nederland, en als je Engelstalige erbij telt kom je op duizenden! Een eerlijke recensie helpt je met kiezen.
Hier vind je elke week een nieuwe, eerlijke recensie of mini-recensie. Alle boeken worden gerate op een schaal van 1 tot 5. In de lange, in 5 minuten te lezen recensie, vind je een uitgebreide onderbouwing van die rating. De korte, in 1 minuut te lezen mini-recensie geeft heel kort de reden weer.
Hoe weet je of een recensie eerlijk is?
In vrijwel elke recensie kom je kritiek tegen. Natuurlijk is het aan jou om te bepalen hoe zwaar die kritiek weegt. Spel- en grammaticafouten kunnen je heel erg storen, of juist niet. Je vindt een stevige onderbouwing van de stellingen in een boek belangrijk, of juist niet.
Elke recensie bevat een rating. Die zijn vaak 3 of zelfs nog lager!
Voor de recensies wordt niet betaald. De boeken worden wel vaak gratis toegestuurd door de schrijver, uitgever of distributeur. Dat heeft geen invloed op de onafhankelijkheid van de beoordeling. Wel worden er affiliate links gebruikt.
De recensist heeft 40 jaar ervaring in het auditvak. Dat betekent dus volledig geconditioneerd zijn om te zoeken naar fouten, afwijkingen en verbeterpunten. En die worden dan ook vaak gevonden…
-
Dit boek verrast, niet alleen door de innovatieve concepten en de opmerkelijke voorbeelden van toepassingen, maar vooral ook door de link met waarden als gelijkheid en democratie, met spiritualiteit, met de natuur. Heel inspirerend voor hen die blockchain eens holistisch willen leren kennen.
-
De boodschap uit Nooit Af, en de verklaring voor de titel, is dat de wereld van nu zo veranderlijk is, dat het zinloos is om permanente oplossingen voor issues te verzinnen: tegen de tijd dat de oplossing is bedacht, is het issue alweer anders. Tijdelijke oplossingen dus! Een inspirerend, grappig en tegendraads boek.
-
Je staat in de top 10 bestverkochte boeken met je nieuwe boek! Gefeliciteerd! Maar wat zegt dat cijfer? Het vertelt je niet of iemand je boek dolenthousiast al twee keer heeft gelezen en het toen doorgaf aan een vriend. Om creatief te blijven moet je niet op de verkoopcijfers of ‘likes’ focussen, maar op degene voor wie je schrijft.
-
Jos Burgers is de klantgerichtheids-goeroe van Nederland. Hij daagt ons uit na te denken over wat onze klanten ècht willen? Een boor? Nee. Een gat in de muur? Eigenlijk ook niet. Ze willen hun schilderijtje ophangen. Kom daarvoor met de fijnste oplossing!
-
Een IT-implementatie waarbij iedereen gewoon blijft doen wat hij al deed. Die bijna niets kost. Die geen nieuwe processen creëert. Zonder een batterij externe consultants. En toch, of juist daarom, succesvol is. Een utopie? Niet volgens de non-invasive methode, als het aanleggen van een verbandje in plaats van een operatie.
-
Auteur Mo Gawdat werkte als Chief Business Officer bij Google X. Hij was al heel snel succesvol, en toch niet gelukkig. Dat ging hij eens met data analyse onderzoeken. Resultaat? Geluk = jouw beleving van de gebeurtenissen in je leven – (minus) jouw verwachtingen van hoe het leven eruit zou moeten zien.