Efficiënte Samenvatting van de bestseller Seeing around corners
Over het oorspronkelijke boek Seeing around corners uit 2019:
De eerste innovatieve gids om buigpunten te zien voordat ze optreden – en hoe deze disruptieve invloeden te benutten om je bedrijf een strategisch voordeel te geven. Paradigma-verschuivingen in de zakenwereld, die bekend staan als inflection points, ofwel buigpunten, kunnen nieuwe kansen opleveren (denk aan Netflix) of vernietigende gevolgen hebben (denk aan Blockbuster). Maar buigpunten zijn misschien wel plotseling, ze zijn geen toeval. Ze ontwikkelen zich gedurende een lange periode. Succesvolle leiders ‘see around corners’ oftewel zien ze aankomen. Met de goede strategie en methoden kun jij dat ook.
Het managementboek geeft 9 adviezen…
… die elk in een hoofdstuk worden uitgewerkt:
- Zorg voor een uitkijkpost. Buigpunten zijn er niet plotseling, ze ontwikkelen zich langzaam. Wees nieuwsgierig en ontvankelijk.
- Let op de weak signals, en interpreteer ze.
- Bepaal je arena, dat is niet alleen je branche, maar een veel breder gebied.
- Zorg voor een externe focus, let op je klanten.
- Zorg voor een plan waarin je zaken ontdekt en ervan leert, neem kleine gokjes, experimenteer.
- Je hebt een kritische massa mensen vanuit je organisatie nodig om met een buigpunt om te gaan. Hierbij helpen de leading indicatoren van toekomstig succes.
- Je organisatie moet innovatie-vaardig zijn, anders gaat de concurrentie je voorbij.
- Buigpunten hebben ook impact op je persoonlijke leiderschapsstijl. Hoe pas je die aan?
Snel en goedkoop
Je leest de Samenvatting in 30 minuten, het hele boek kost je ongeveer 6 uur.
Je betaalt EUR 2,49 voor de Nederlandstalige Samenvatting, het oorspronkelijke boek kost EUR 18 (alleen in het Engels).
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.