Berthold Gunster wil ons Ja-maar gedrag veranderen in Ja-en: minder verwachtingen, meer accepteren wat er is en openstaan voor andere opties. Hij geeft 10 regels: Ja zeggen tegen achtereenvolgens: ‘zijn’, …
Soort: Recensie
-
-
Strategisch management, maatschappij & economie
Wetenschappelijke parels – niet voor de zwijnen!
by Ellyby EllyEen kilo van ons lichaamsgewicht is beestjes: virussen, bacteriën, parasieten. Die houden ons gezond, trainen ons immuunsysteem. Een poeptransplantatie van een gezond mens, kan een zieke genezen als antibiotica niet …
-
De Corporate tribe heeft tientallen verhalen over andere culturen. Ik vond het boek praktisch ingestoken en erg nuttig, vooral waar onderscheid wordt gemaakt naar de verschillende vormen van cultuurverandering en …
-
-
In dit boek komen een aantal van dysfunctionele overtuigingen aan de orde: ‘Als je succes hebt, moet je gelukkig zijn’. En: ‘Op je 45-ste is het te laat om te …
-
Waarom dacht Steve Jobs dat de Segway een enorm succes zou worden? En waarom flopte het? Ben je als 55-plusser ingekakt of kun je dan nog tot wereldschokkende uitvindingen komen? …
-
Strategisch management, maatschappij & economie
Waar verzet jij je tegen? – Je niet kùnnen verzetten!
by Ellyby EllyJe ergens tegen verzetten geeft boosheid, geeft energie en zorgt dat je actie onderneemt om iets te veranderen. Als het goed is, natuurlijk. Anders heet het gewoon mopperen! In Waar …
-
‘Eat that Frog’ van Brian Tracy is een lopend buffet (om in ‘eet’-sfeer te blijven) van 21 verschillende stappen of technieken, bekend en minder bekend, waar je uit kunt kiezen …
-
-
Marketing, VerkoopPsychologie, Cultuur & Ethiek
Pre-suasion – theedoeken en Coca Cola
by Ellyby EllyDe kracht van timing, in het Engels Pre-suasion, is een bijzonder leerzaam boek over beïnvloeden en overtuigen. Het gaat om het voorbereiden van iemand, net vóór je gaat overtuigen: pre-suasion …